Wsiadając do japońskiego metra nie sposób pominąć plakatów, które z każdej strony nawołują do zachowania bezpieczeństwa oraz pilnowania swoich manier w metrze. Pomimo tego, iż Japończycy są znani jako bardzo uprzejmy i ułożony naród, oczywiście nie oznacza to, że wszyscy tak się zachowują.
”Piłeś, uważaj…!”- to jeden z plakatów kampanii ”O wypadków na peronie”. Według danych przyczyną 62,5% wypadków, do których dochodzi na peronie japońskiego metra są pijani ludzie. Inny problem, jest jazda metrem z rowerem, który przeszkadza innym pasażerom. Jeżeli nie ma specjalnego wagonu z miejscem na rower, to lepiej poczekać na kolejny pociąg. Plakaty nierzadko podkreślają również problemy społeczne, które nękają Japonię, np. plakat obrazujący, jak pasażerowie powinni się zachować, gdy jadący obok pasażer zachowuje się zdecydowanie jak zboczeniec.
Większość niewłaściwych zachowań w metrze, które uprzykrzają podróż współpasażerom zebrane zostały w cyklu 36 plakatów wykonanych przez artystę ilustratora- Bunpei Yorifuji na zlecenie tokijskiego metra od 2008 roku. Przez 3 lata co miesiąc był wytwarzany nowy plakat i trafiał na ściany metra. Plakaty zyskały niezwykłe zainteresowanie, były wielokrotnie powielane oraz parodiowane. Oczywiście plakaty nie wyeliminowały całkowicie nieodpowiedniego zachowania, ale stały się swoistym kursem savoir-vivre w japoński metrze i pozwoliły na wprowadzenie odrobiny humoru do życia codziennego pasażerów tokijskiego metra.