Tanie podróżowanie – Kioto, cz. 2

W ramach kontynuacji wątku o przydatnych przy zwiedzaniu dawnej stolicy Japonii opłacalnych biletach jednodniowych, dziś przyjrzymy się bliżej dwóm pozostałym rozwiązaniom: biletowi turystycznemu i całodniowemu biletowi na metro.

Jeżeli zależy nam nie tylko na zaoszczędzeniu, ale i na czasie to warto zaopatrzyć się w bilet turystyczny, dostępny w wersji jednodniowej (Kyōto Kankō Ichinichi Jōshaken) lub dwudniowej (Kyōto Kanko Futsuka Jōshaken). Bilet ten obejmuje wszystkie linie autobusów miejskich, obie linie metra oraz autobusy Kyōto basu (w tym przypadku strefa biletowa jest rozszerzona i obejmuje także przystanki Ōhara, Iwakura Jissōin oraz Kokedera). Karnety są dostępne w punktach informacyjnych na dworcu Kioto, punktach sprzedaży biletów okresowych, na stacjach metra oraz w niektórych hotelach i zajazdach. Na zakup biletu jednodniowego musimy przeznaczyć 900 jenów, natomiast karnet dwudniowy to wydatek wysokości 1700 jenów. Karnet można nabyć z wyprzedzeniem, a jego aktywacji dokonuje się w czasie pierwszego przejazdu w kasowniku znajdującym się przy siedzeniu kierowcy lub poprzez skasowanie w bramce biletowej przy wejściu do metra. Do biletu dołączona jest mapa z kuponami rabatowymi. W przypadku zakupu biletu w automatach biletowych na stacjach metra po jej odbiór należy się udać do najbliższego okienka.

Natomiast jeśli uda nam się tak zaplanować trasę by zwiedzane atrakcje leżały wzdłuż linii metra, które jest w Kioto wyjątkowo słabo rozwinięte, wówczas korzystnym rozwiązaniem jest zakup biletu jednodniowego (Shiei Chikatetsu 1 Day Furī Chiketto) na ten środek transportu w cenie 600 jenów. Jest to opłacalna opcja, bo pojedynczy przejazd metrem może w zależności od długości trasy kosztować od 210 do 350 jenów.

Informacje ze „strony