Japońska firma Sekai Menu, opracowała usługę na smartfony przeznaczoną dla restauracji i obiektów zakwaterowania, które obsługują klientów zagranicznych. Pozwala ona wyświetlać przetłumaczone menu i składać zamówienia przy użyciu smartfona. Opcja „Self Plan” pozwala właścicielom restauracji i obiektów zakwaterowania udostępniać informacje biznesowe, szczegóły dotyczące menu oraz zdjęcia za pomocą internetowego formularza. Następnie użytkownik otrzymuje bezpłatny kod QR, który może wydrukować.
Po sczytaniu kodu smartfonem użytkownik zostaje przekierowany na stronę internetową, gdzie może zapoznać się z przetłumaczonym menu. Zobaczymy nie tylko nazwy potraw, ale też ich skład, a po zdecydowaniu się na danie wystarczy nacisnąć na „zamów”. Dzięki temu unikniemy niezręcznych sytuacji, kiedy nie umiemy porozumieć się w obcym języku. System oferuje również tłumaczenie przydatnych zdań, np. „jak trafić na ulicę…?” Do wyboru jest 30 języków, w tym: angielski, niemiecki, chiński, koreański, wietnamski, rosyjski, włoski i hiszpański. Jak na razie z systemu korzysta 20 restauracji w Sapporo i Otaru i mamy nadzieję, że liczba ta będzie się zwiększać.
Aktualności, Nauka i Technologia, Podróż i Pobyt, Polski