Planując całodniowe zwiedzanie Kioto warto rozważyć zakup biletów jednodniowych. W Kioto bardzo dobrze rozwinięta jest sieć połączeń autobusowych, dlatego najbardziej opłacalną opcją jest nabycie całodniowego biletu na autobusy miejskie (shibasu) w cenie 600 jenów. Obecnie bilet obejmuje także autobusy Kyōto basu i dlatego zwany jest Shibasu Kyōto basu Ichinichi Jōshaken Kādo. Dzięki połączeniu z tym przewoźnikiem zakres strefy biletowej objął także rejon Sagi i Arashiyamy. Teren Takao, Katsura i Iwakura oraz Shūgakuin nadal znajduje się poza granicą strefy, dlatego jeżeli w nią wjedziemy musimy dopłacić za przejazd (wysokość kwoty jest uzależniona od pokonanej odległości). Jednak zważywszy na fakt, że pojedynczy przejazd w rejonie ujednoliconej strefy biletowej kosztuje 230 jenów, żeby zaoszczędzić wystarczy skorzystać z autobusu powyżej dwóch razy. Bilet ten można nabyć w punktach informacyjnych na dworcu Kioto, punktach sprzedaży biletów okresowych, na stacjach metra oraz u kierowcy autobusu.
W celu aktywacji karty należy przy wysiadaniu włożyć ją do automatu znajdującego się przy kierowcy, wówczas zostanie na nim nadrukowana data ważności. Po jej naniesieniu przy kolejnym przejeździe autobusem wystarczy wysiadając pokazać tył biletu kierowcy. Wsiadając należy zwrócić uwagę na oznaczenia autobusu, ponieważ na terenie Kioto kursują także autobusy innych przewoźników (np. JR – Japan Railway oraz Keihan), na których jednodniowy bilet autobusowy nie obowiązuje. Szczegółowa mapa połączeń z zaznaczonymi głównymi atrakcjami turystycznymi oraz granicą strefy biletowej jest dostępna tutaj. Niestety schemat opisany jest w języku japońskim, angielską wersję językową można obejrzeć tutaj, jednak nie odzwierciedla ona aktualnego rozkładu tras i może służyć jedynie celom porównawczym. Natomiast pod tym adresem znajduje się wyszukiwarka połączeń, przy pomocy której można łatwo sprawdzić linie przebiegające na interesującej nas trasie oraz orientacyjny czas przejazdu. W przypadku autobusów, niezależnie od legendarnej punktualności japońskich środków transportu, należy wziąć poprawkę na nieznaczne spóźnienia wynikające z zakorkowania miasta w godzinach szczytu.
O dwóch pozostałych opcjach – jednodniowym karnecie turystycznym i całodniowym bilecie na metro będzie mowa w przyszłym tygodniu.